Çerez Örnek

Tarihçe ve Tanıtım

Personel Daire Başkanlığı, üniversite teşkilatının merkezi birimlerinden biri olarak 20 Mayıs 1955 tarihinde yayınlanan 6595 sayılı Kanun ile Ege Üniversitesi’nin 1955 yılında kurulmasının ardından 1958 Yılı Mart Ayından itibaren Zat İşleri ve Personel Maaş hizmet birimleri olarak kurulmuş, Senatonun 04.09.1973 günlü kararı ile 1750 sayılı Kanunun 49. Maddesine göre “Özlük İşleri Müdürlüğü” adıyla teşkilatlanmıştır. Özlük İşleri Müdürlüğü 28.05.1984 tarihinden itibaren 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile “Personel Daire Başkanlığı” olarak yapılanmıştır.
 
 
Üniversitemizde personel sayısının artması ve personel işlemlerinin yeni mevzuatlarla çeşitlilik kazanmasıyla Şube Müdürlükleri açılmıştır.
 
Şube Müdürlüğü Adı
Kuruluş 
Tarihleri
Şube Müdürlüğü Tanımı
Genel İdari İşler Şube Müdürlüğü
07.03.1985 15.10.1998
(Kapanmıştır)
Araştırma ve Koordinasyon Şube Müdürlüğü
23.03.2001 16.03.2009
(Kapanmıştır)
İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü
01.05.2002 12.10.2004
(Kapanmıştır) İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü Üniversitemiz Norm Kadro Çalışmaları süresince 01.05.2002-12.10.2004 tarihleri arasında görev yapmak üzere Personel Daire Başkanlığı teşkilatında yer almış, daha sonra Stratejik Araştırma ve Planlama teşkilatında alt birim olarak yapılanmıştır.
İdari Kadro ve Atama Şube Müdürlüğü
15.08.1986'dan
itibaren halen
Personel Daire Başkanlığına bağlı Başkanlık Kalite Politikası ve Stratejik Planı kapsamında idari ve sözleşmeli personelin iş gücü planlamasını, kadro takibi ile istatistiğinin tutulmasını, kadroların ihdas ve iptali ile kadro değişikliklerini, özlük haklarına ilişkin atama, terfi, ücretsiz izin işlemlerini, kadro ve unvan değişikliği ile görevde yükselme ve unvan değişikliği işlemlerini, hizmet birleştirilmesini, askerlik hizmeti ve öğrenim intibak işlemlerini, kurum içi ve kurum dışı naklen atama ile görevlendirme işlemlerini, disiplin işlemlerini, hukuki yazışmaları, bilgi edinme ile CİMER yazışmalarında koordinasyonu, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim işlemlerini ve Başkanlık evrak kayıt işlemlerini kanun, kanun hükmünde kararname, yönetmelik, yönerge hükümlerine ve mevzuat değişikliklerine  uygun tam, zamanında ve doğru olarak gerçekleştiren, kontrolünü ve takibini yürüten birimdir.
Akademik Kadro ve Atama Şube Müdürlüğü
09.01.1992'den
itibaren halen
Personel Daire Başkanlığına bağlı Başkanlık Kalite Politikası ve Stratejik Planı kapsamında 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu gereği öğretim elemanlarının kadro, ilan, atama, göreve başlama, istifa ve görev süresi uzatma, özlük, disiplin ve ceza işlemleri, Sağlık Bakanlığı adına Üniversitemizde uzmanlık eğitimi yapmaya hak kazanan tabip, uzman tabip, diş hekimi ve eczacılarının görevlendirme işlemleri, hukuki yazışmalar 2547 sayılı Kanunun 35.maddesi uyarınca lisansüstü eğitim yapmak üzere diğer Üniversitelerden gelen araştırma görevlilerinin işlemleri ile istatistiki raporların hazırlanması, PBYS, YÖKSİS, E-Bütçe, Kamu E-UyguIama ve CBİKO sistemlerine veri girişlerini kanun, kanun hükmünde kararname, yönetmelik, yönerge hükümlerine ve mevzuat değişikliklerine uygun tam, zamanında ve doğru olarak gerçekleştiren, kontrolünü ve takibini yürüten birimdir.
Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğü
09.01.1992'den
itibaren halen
Personel Daire Başkanlığına bağlı Başkanlık Kalite Politikası ve Stratejik Planı kapsamında akademik ve idari personelin özlük ve hizmet bilgileri bağlamında emeklilik, kurum dışı naklen atama, borçlanma, izin ve askerlik sevk tehiri, akademik personelin diğer hizmetlerini değerlendirme, SGK- HİTAP işlemi, özlük dosyası arşiv işlemleri,  tüm Üniversite personelinin özlük dosyasının muhafazası ve gizlilik işlemleri, lojman başvurusu için hizmet belgesi, kimlik kartı, faaliyet raporu, Başkanlık resmi web sayfası yönetimi ve taşınır kayıt işlemleri ile İç Kontrol Sistemi içinde yer alan Kalite Yönetim Sistemi ve TSE ISO 9001:2015 standardı işlemlerini kanun, kanun hükmünde kararname, yönetmelik, yönerge hükümlerine ve mevzuat değişikliklerine uygun tam, zamanında ve doğru olarak gerçekleştiren, kontrolünü ve takibini yürüten birimdir.
Maaş İşleri Şube Müdürlüğü
15.10.1998'den
itibaren halen
Personel Daire Başkanlığına bağlı Başkanlık Kalite Politikası ve Stratejik Planı kapsamında; 11 idari birim, istihdam edilen  akademik ile idari personelinin SGK ile ilgili aylık kesenek bildirim işlemlerini, muhtasar beyanname işlemlerini, her ay emanet hesaplarına alınan icra, nafaka, hizmet borçlanması, sendika üyelik aidatı, gelir vergisi, damga vergisi, emekli kesenekleri, sözleşmeli personelin prim tutarları, aylıktan kesme cezası tutarlarının emanet hesaplarından çıkarılarak muhasebeleştirme işlemlerini, Başkanlık doğrudan teminle satın alma, telefon faturası, yolluk ödeme işlemlerini ve Üniversite ek karşılık, faturalı borçlar, sendika işlemleri, promosyon, doğum yardımı ile ilgili işlemlerini  kanun, kanun hükmünde kararname, yönetmelik, yönerge hükümlerine ve mevzuat değişikliklerine uygun tam, zamanında ve doğru olarak gerçekleştiren, kontrolünü ve takibini yürüten birimdir. 
Görevlendirme ve Pasaport İşleri Şube Müdürlüğü
10.04.2009'dan
itibaren halen
Personel Daire Başkanlığına bağlı Başkanlık Kalite Politikası ve Stratejik Planı kapsamında akademik ve idari personelin yurt içinde ve yurt dışında geçici görevlendirmelerini, ders görevlendirmelerini, hususi ve hizmet pasaportu işlemlerini, akademik birim amirlerinin (dekan ve müdürler) vekalet işlemlerini, idari personelin yan ödeme cetvellerinin hazırlanması işlemlerini, kanun, kanun hükmünde kararname, yönetmelik, yönerge hükümlerine ve mevzuat değişikliklerine uygun tam, zamanında ve doğru olarak gerçekleştiren, kontrolünü ve takibini yürüten birimdir.
İşçi İşlemleri Şube Müdürlüğü
06.12.2018'den
itibaren halen
Personel Daire Başkanlığına bağlı Başkanlık Kalite Politikası ve Stratejik Planı kapsamında işçi kadrosunda bulunan personelin özlük, işe alım, atama, ücretsiz izin, görevlendirme, hukuk yazışmaları, disiplin soruşturması, toplu iş sözleşmesi işlemleri ile arabuluculuk işlemlerini kanun, kanun hükmünde kararname, yönetmelik, yönerge hükümlerine ve mevzuat değişikliklerine uygun tam, zamanında ve doğru olarak gerçekleştiren, kontrolünü ve takibini yürüten birimdir.
 
Binalar ve Tesis Bakımından Gelişim: Personel Daire Başkanlığı, Üniversitemiz Rektörlüğünün kurulduğu Bornova’daki Rektörlük Binasında hizmet vermeye başlamıştır. Üniversitemiz personel sayısının artması arşiv olarak kullanılan kısımların yetersizliğine yol açmış, 2000 yılı sonlarında yapımına başlanılan ek bina, Rektörlük bahçesinde tamamlanarak Personel Daire Başkanlığı Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğü ofisleri ve Arşiv-1 / Arşiv-2 olarak yerleştirilmiştir.
 
Maaş İşlemlerini bünyesinde toplayan Genel İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü 15.10.1998 tarihinde Personel Daire Başkanlığına bağlı Maaş İşleri Şube Müdürlüğü olarak teşkilatlanmış ve 2011 tarihinden itibaren Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile aynı çatı altında hizmet vermeye devam etmiştir.
 
 

Yönetim 

Personel Daire Başkanlığının Daire Amiri “Personel Daire Başkanı”dır. Şube Müdürlükleri doğrudan Daire Başkanlığına, Daire Başkanlığı da Genel Sekretere bağlıdır. Personel Daire Başkanlığının Şube Müdürlükleri ve Alt Hizmet Birimleri “Teşkilat Şeması”nda belirtilmiştir.
 
 
Personel Dairesinin Önceki Kuruluş Adları
Bugüne Kadar Görev Yapan Kuruluş Amirleri
Görev Tarihleri
Zat İşleri Müdürü
Md.Muammer ÜÇYILDIZ
07.08.1958 – 01.03.1959
Zat İşleri Müdürü
Md.Haşmet TANRIÖVER
22.06.1966 – 09.04.1969
Zat İşleri Müdürü
Md.Muavini Bahriye AŞIKHAN
28.06.1966 – 11.07.1973
Zat İşleri Müdürü
Md.Fahrettin KOVANCI 
18.09.1969 – 30.06.1972
Zat İşleri Müdürü
Md.Abdürrahim İNCEKARA
30.06.1972 – 01.03.1977
Zat İşleri Müdürü
Md.Muavini Hamdi ÇAKMAKLI
25.06.1975 – 23.05.1977
Zat İşleri Müdürü
Md.Hamdi ÇAKMAKLI
23.05.1977 – 28.05.1984
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.Hamdi ÇAKMAKLI
28.05.1984 – 16.12.1994
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.İsmail KARATAŞ
01.02.1995 – 25.01.1999
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.Ali ÖRK
25.01.1999 – 16.01.2017
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.V.Gülten ACIR
16.01.2017 – 12.03.2018
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.V.Umut AYDURAN
12.03.2018 – 09.10.2018
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.V.Füsun ÇAKAL
09.10.2018 – 02.12.2019
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.Yunus YİĞİT
02.12.2019 – 22.09.2022
Personel Daire Başkanı
Dai.Bşk.Ayten KALANER
22.09.2022'den itibaren görev yapmaktadır.
 
Şubeler ve İşlevi: 
Personel Daire Başkanlığı teşkilatında yer alan Şube Müdürlükleri ve Alt Hizmet Birimleri 2547, 657 ve 4857 sayılı Kanunları temel alarak Üniversitemizde çalışmış, çalışmakta olan personelin çalıştırılmaları ile ilgili yürütülmesi gereken işlemleri en iyi şekilde gerçekleştirmek amacıyla görev yapmaktadır.
 
Verilen Hizmetler:
Personel Daire Başkanlığının verdiği hizmetler, ilgili personelin görevleri görev tanımlarında belirtilmiş olup görevlerinin unvanını gerektirdiği yetkiler ve devredilmiş yetkiler çerçevesinde yürütülmektedir.

Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ