Emeklilik İşlemleri
İstekle Emeklilik
- 5434 sayılı Kanun gereğince emeklilik için belirlenen hizmet süresi ile yaş şartını taşıyan personel emeklilik talebinde bulunabilir.
- Emekliye ayrılmayı düşünen personel, öncelikli olarak hizmet süresi ve yaş durumunun, emeklilik şartlarına uygun olup olmadığının kontrolü için görev yaptığı birimle veya Personel Daire Başkanlığı Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğü Emekli ve Nakil Birimi ile görüşmelidir. Emeklilik şartlarını taşıyor ise emeklilik tarihini belirlemelidir.
- Emekliye ayrılmak istediği tarihi belirleyen personel, emeklilik tarihinden bir ay önce ve aşağıdaki belgeler ile birlikte;
-
Sıra No İSTENEN FORMLAR 1 EMEKLİLİK TALEP DİLEKÇESİ FORMU
2 EMEKLİLİK BANKA TALEP DİLEKÇESİ FORMU
3 MAL BİLDİRİMİ FORMU
4 İLİŞİK KESME FORMU
5 2 ADET FOTOĞRAF (Son altı ay içerisinde çekilmiş)
görev yaptığı Birime başvuruda bulunur.
- Personelin görev yaptığı Birim tarafından, emeklilik talebi ile ilgili belgeler Personel Daire Başkanlığı Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğüne gönderilir.
- Personel Daire Başkanlığı Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğü Emekli ve Nakil Birimi tarafından personelin özlük dosyası incelenir, hizmet ve yaş durumunun emekli olmasına uygun olup olmadığı kontrol edilir ve emeklilik işlemleri yürütülür.
- Emeklilik İşlemleri, PDB-İAS-0011 Emeklilik İşlemleri İş Akış Şeması'nda belirtilmiştir.
- Emeklilik işlemleri tamamlanan personel, emeklilik tarihinden azami on gün sonra ALO 170 SGK Danışma Hattından bilgi alabilir veya E-Devlet üzerinden; arama alanına “4C Emeklilik İşlemleri Evrak Takibi” yazıp arama yapılarak emeklilik süreci hakkında bilgi alabilir.
NOTLAR:
-
Personelin emeklilik şartlarını (Hizmet süresinin ve/veya yaşının uygun olmaması) taşımadığı tespit edilir ise; Personel Daire Başkanlığı Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğü Emekli ve Nakil Birimi tarafından ilgili birime durum yazı ile bildirilir.
- Hizmet borçlanması talep eden personel, borçlanma talep dilekçesinin Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtlarına işlendiği tarihten itibaren altı ay içerisinde emeklilik talebinde bulunamaz.
Yaş Haddinden Dolayı Emeklilik
- 5434 sayılı Kanun gereğince; 2547 sayılı Kanun kapsamında görev yapan Öğretim Üyeleri (Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi) 67 yaşını doldurunca, Öğretim Elemanları (Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi) 65 yaşını doldurunca ve 657 sayılı Kanun kapsamında görev yapan idari ve sözleşmeli personel 65 yaşını doldurunca aşağıda belirtilen evraklarla birlikte;
-
Sıra No İSTENEN FORMLAR 1 YAŞ HADDİNDEN EMEKLİLİK ADRES BİLDİRME DİLEKÇE FORMU
2 EMEKLİLİK BANKA TALEP DİLEKÇESİ FORMU
3 MAL BİLDİRİMİ FORMU
4 İLİŞİK KESME FORMU
5 2 ADET FOTOĞRAF (Son altı ay içerisinde çekilmiş)
Yaş haddi olan emeklilik tarihinden bir ay önce görev yapmakta olduğu Birime başvuruda bulunur.
- İlgilinin görev yaptığı Birim, emeklilik talebi ile ilgili belgeleri Personel Daire Başkanlığı'na gönderir.
- Personel Daire Başkanlığı'nca ilgilinin özlük dosyası incelenir, ilgilinin evrakları kontrol edilir ve tüm hizmetlerine ait belgeler emeklilik evrakına eklenerek emeklilik işlemleri yürütülür.
- Emeklilik İşlemleri PDB-İAS-0015 Yaş Haddinden Emeklilik İşlemleri İş Akış Şeması'nda belirtilmiştir.
- Emeklilik talebinde bulunanlar, emeklilik tarihinden azami on gün sonra ALO170 SGK Danışma Hattından bilgi alabilir ya da E-Devlet üzerinden; “4C Emeklilik İşlemleri Evrak Takibi” ifadesini kullanarak emeklilik süreci hakkında bilgi alabilir.
NOT:
-
Yaş haddinden emekli olanlar emekli tarihlerini takip eden Ocak ya da Temmuz zamlarından yararlanırlar.
Malulen Emeklilik
Vefat Nedeniyle Vâris/Vârislerine Dul/Yetim Aylığı Bağlanması ve İkramiye Ödenmesi İşlemleri
- 5434/5510 sayılı Kanun gereğince; 2547 sayılı Kanun ile 657 sayılı Kanun kapsamında görev yapmakta iken vefat eden personelin Vâris/Vârislerine Dul / Yetim Aylığı bağlanması ve İkramiye ödenmesi için aşağıda belirtilen evraklarla birlikte;
-
Sıra No İSTENEN FORMLAR 1 VÂRİS/VÂRİSLERE DUL / YETİM AYLIĞI BAĞLANMASI VE İKRAMİYE ÖDENMESİ İÇİN DİLEKÇE
2 ÖLÜM BELGESİ 3 VERASET İLAMI VEYA MİRASÇILIK BELGESİ (NOTERDEN ALINAN) 4 KİMLİK ARAŞTIRMA BELGESİ (2 ADET)
5 VUKAATLI NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ (E-Devlet Üzerinden alınabilir.)
Vefat eden personelin görev yaptığı Birime vefat edenin Vâris/Vârisleri başvuruda bulunur.
- Vefat eden personelin görev yaptığı Birim; Dul / Yetim Aylığı bağlanması ve İkramiye ödenmesi talebi ile ilgili belgeleri Personel Daire Başkanlığına gönderir.
- Personel Daire Başkanlığı tüm hizmetlerine ait belgeler ile başvuru evrakları eklenerek işlemleri yürütülür.
- Vefat eden personelin Vâris/Vârislerine Dul / Yetim Aylığı bağlanması ve İkramiye ödenmesi işlemleri PDB-İAS-001 Vefat Eden Personelin Vâris/Vârislerine Dul/Yetim Aylığı Bağlanması ve İkramiye Ödenmesi İşlemleri İş Akış Şeması nda belirtilmiştir.
- Vefat eden personelin Vâris/Vârisleri; Dul / Yetim Aylığı bağlanması ve İkramiye ödenmesi ile ilgili süreçleri Personel Daire Başkanlığı Emekli ve Sicil İşleri Şube Müdürlüğü ile iletişime geçerek bilgi alabilir, ilgili belgeler Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderildiği bilgisinden sonra ALO 170 SGK Danışma Hattından bilgi alabilir veya E-Devlet üzerinden; arama alanına “4C Emeklilik İşlemleri Evrak Takibi” yazıp arama yapılarak emeklilik süreci hakkında bilgi alabilir.
İstifa Sonrası Emeklilik(Açıkta Emeklilik)